Történetem a táppénzzel veszélyeztetett terhesként

Ha tudod, mit kell ilyenkor intézni, nem esel az én hibámba

Olyan jó, amikor meg tudjuk tervezni, hogy kismamaként meddig szeretnénk dolgozni, mikortól írjon ki az orvos. Arra vágyunk, hogy minden rendben legyen a babánkkal és jól viseljük a terhességet. De az életben adódnak olyan helyzetek, amiket nem tudunk előre tervezni.

Nagyon szerettünk volna már egy babát. Több évnyi sikertelen próbálkozás után kezdtem feladni a reményt. Végül mégiscsak sikerült újra teherbe esnem természetes módon.  

imag3683.jpg

Az orvostól orvosig

Reméltem, hogy most minden rendben lesz. Az első gyanús jelre a nőgyógyászhoz mentem, aki ágynyugalmat írt elő a magzat 12 hetes koráig. A tőle kapott papírral még el kellett menni - ágynyugalom mellett ugye - a háziorvoshoz, aki kiírt táppénzre 9-es kóddal. Csak utólag tudtam meg, hogy ez a szám a veszélyeztetett terhességet jelöli.

Munkahely értesítése

Másnap betelefonáltam a munkahelyemre, hogy feküdnöm kell, nem tudok bemenni, az igazolást majd küldöm. Ugyanis még nem jutottam el olyan gyorsan a háziorvosig. Ez a hónap utolsó hetében történt. Ők addig is a következő hónap elején leszámfejtették és átutalták a béremet betegszabadsággal számolva.

A ledöbbenés

Aztán végre megkaptam az orvostól az igazolást és elküldtem a munkáltatómnak. Akkor derült ki, hogy nekem nem járt volna betegszabadság, hanem rögtön táppénz.

Utalhattam vissza a betegszabira járó béremet. Meg is tanultam egy életre, hogy figyeljem a kódot az orvosi igazoláson.

Veszélyeztetett terhesség miatti keresőképtelenség esetén (9-es kódnál) nincs betegszabadság. Ott az orvosi igazoláson szereplő első naptól jár a táppénz.

TANULSÁG:

Ha 9-es kóddal ír ki az orvos, vagyis veszélyeztetett terhes vagy és nem tudod küldeni még az orvosi igazolást, mert nincs kiállítva, akkor szólj a bérszámfejtőnek róla. Főleg, ha hó vége van. Mondd el, hogy veszélyeztetett terhes vagy és azért vagy betegállományban. Ő tudni fogja, hogy hogyan kell számolni a béred.

De az se baj, ha nem szólsz, csak akkor fizetheted vissza a betegszabadságra kifizetett béredet, miután megkapták az orvosi igazolásodat.

Happy End

Kb. havonta postáztam az összegyűlt igazolásokat a munkáltatómnak. Egyszer-kétszer azért be is tudtam már vinni, mert betartottam az első 12 héten az ágynyugalmat, és a picim szépen fejlődött, majd meg is született. Azóta van már egy kistestvére is.

 

Ha tetszett és hasznosnak találtad, oszd meg!

 

Munkaviszonyos kismamáknak járó ellátásokról itt találsz egy összefoglaló táblázatot. Töltsd le!

 

Készítettem egy összefoglaló táblázatot Katás Kismamáknak járó ellátásokról. Kattints ide és töltsd le!

Címkék: táppénz