Hogyan nyissak Ügyfélkaput?
Ha szeretsz mindent otthonról intézni és eleged van a sorban állásból a hivatalokban, akkor ezt Neked találták ki.
Mi az az Ügyfélkapu?
Ezt írja a magyarorszag.hu:
Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus azonosító- és ügyfélbeléptető rendszere. Biztosítja, hogy használói a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.
Szóval viszonylag egyszerűen és gyorsan tudsz ügyeket intézni vele.
Miket lehet ügyfélkapun keresztül intézni?
Rengeteg dolgot intézhetsz. Csak pár dolgot említek meg:
- ellenőrizheted, hogy be vagy e jelentve a munkahelyeden
- igényelhetsz anyasági támogatást, GYES-t, családi pótlékot
- kérhetsz erkölcsi bizonyítványt
- intézheted az szja bevallásod
- lekérdezheted az adófolyószámládat a NAV-tól
- ...
A teljes listát itt tudod megnézni: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok?selected=A
Kinek lehet Ügyfélkapuja?
Bárkinek. Pontosabban bármely természetes személynek lehet Ügyfélkapuja állampolgárságtól függetlenül.
A családtagom ügyeit is intézhetem az Ügyfélkapummal?
Csak a saját ügyeidet tudod így intézni. Mindenkinek külön ügyfélkaput kell nyitni.
Hol lehet intézni?
- bármelyik okmányirodában,
- kormányablakban, (időpontot foglalhatsz online)
- adóhatóság (NAV) főbb ügyfélszolgálatain (itt tudsz időpontot foglalni),
- egyes postai ügyfélszolgálatokon (kistelepüléseken) vagy
- külképviseleten vagy
- elektronikusan (erről írtam részletesen az Ügyfélkapu nyitása e-személyivel otthonról c. bejegyzésben)
Mi kell Ügyfélkapu nyitásához?
Amire szükséged lesz hozzá:
- személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány
- egyedi felhasználói név
- e-mail cím
Előre készülj fel, és gondold ki, milyen email címet és felhasználónevet szeretnél használni!
- személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány:
- vagy személyazonosító igazolvány,
- vagy útlevél,
- vagy 2001. január 1. után kiállított kártya formátumú vezetői engedély.
EGT- állampolgárok esetében EGT-s személyazonosító igazolvány vagy útlevél,
EGT-országon kívüli külföldiek esetén útlevél, vagy az ha nincs, akkor tartózkodási engedély kell a regisztrációhoz. - egyedi felhasználói név
A felhasználónevedet Te választod ki, de ha már létezik, másikat kell kitalálnod.A felhasználói név formátumára vonatkozó szabályok:- Nem lehet szóköz az elején és végén
- Minimum 4 karakter hosszú legyen
- Legalább 3 eltérő karaktert tartalmazzon
- Megengedett karakterek: ÖÜÓŐÚÉÁŰÍQWERTZUIOPLKJHGFDSAYXCVBNM öüóőúéáűíqwertzuioplkjhgfdsayxcvbnm 0123456789
- email cím
Erre a címre kapod meg e-mailben az első belépéshez szükséges egyszeri aktiváló kódodat.
- A regisztrációkor megadott email címre kizárólag az azonosítással kapcsolatos e-mailek érkeznek: pl. regisztrációt, valamint elfelejtett jelszókérést követően küldött kód.
Módosítani is tudod az e-mail címet:
Menj fel a https://ugyfelkapu.gov.hu oldalra.
Jelentkezz be az Ügyfélkapudba a jobb felső kék "Bejelentkezés" gombbal.
Menj be az oldalon a Regisztrációs adatok menüpontba.
- A tárhelyhez tartozó e-mail címre érkeznek a dokumentumküldéssel, -fogadással kapcsolatos értesítések, igazolások.
Ezt az e-mail címet is tudod módosítani ha bejelentkezel a https://tarhely.gov.hu oldalon.
Ekkor átirányít a Központi Azonosítási Ügynökhöz (KAÜ). Itt a felső kék színű "Ügyfélkapu" gombra kattintva bejelentkezhetsz.
Ha beírod a felhasználónevedet és az e-mail címedet, akkor végre a Tárhelyedre mehetsz.
Az értesítési tárhelyeden a bal oldali menüpontok közül a "Beállítások"-ra kattintva módosíthatod az e-mail címet a Tárhely adminisztráció felületen.
Csak kattints a jobb felső részen található kék színű "szerkesztés"-re. Most már átírhatod az e-mail címed.
Mi történik Ügyfélkapu nyitáskor?
Az Ügyfélkapu nyitását regisztrációs eljárásnak hívják.
A regisztráció során:
- Igazolni kell a személyazonosságod.
- Alá kell írni, hogy hozzájárulsz az adataid kezeléséhez.
- Ezután a Központi Hivatal a megadott adatokat ellenőrzi.
Kapsz egy e-mailt regisztráció után, amiben benne van az Ügyfélkapud aktiváló kódja.
Itt tudod aktiválni: https://ugyfelkapu.gov.hu/aktivalas
Az Ügyfélkapu jelszó minimum 8 karakter legyen, legalább két számot, valamint kis és nagybetűt vegyesen tartalmazzon.
A jelszó két évig érvényes, két év után módosítani kell a jelszót.
Mindig küldenek emlékeztető e-mailt a jelszó lejártáról.
Tehát érdemes időnként megnézni az értesítési tárhelyedet. Főleg, ha e-mailt kapsz arról, hogy leveled érkezett a tárhelyre.
Hasznos volt a cikk, oszd meg másokkal is!
Munkaviszonyos kismamáknak járó ellátásokról itt találsz egy összefoglaló táblázatot. Töltsd le!
Készítettem egy összefoglaló táblázatot Katás Kismamáknak járó ellátásokról. Kattints ide és töltsd le!