Hogyan nyissak Ügyfélkaput?

Ha szeretsz mindent otthonról intézni és eleged van a sorban állásból a hivatalokban, akkor ezt Neked találták ki.

Mi az az Ügyfélkapu?

Ezt írja a magyarorszag.hu:

Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus azonosító- és ügyfélbeléptető rendszere. Biztosítja, hogy használói a személyazonosság igazolása mellett egyszeri belépéssel biztonságosan kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel.

ugyfelkapu_kezdolap.png

Szóval viszonylag egyszerűen és gyorsan tudsz ügyeket intézni vele.

Miket lehet ügyfélkapun keresztül intézni?

Rengeteg dolgot intézhetsz. Csak pár dolgot említek meg:

  • ellenőrizheted, hogy be vagy e jelentve a munkahelyeden
  • igényelhetsz anyasági támogatást, GYES-t, családi pótlékot
  • kérhetsz erkölcsi bizonyítványt
  • intézheted az szja bevallásod
  • lekérdezheted az adófolyószámládat a NAV-tól
  • ...

A teljes listát itt tudod megnézni: https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok?selected=A

Kinek lehet Ügyfélkapuja?

Bárkinek. Pontosabban bármely természetes személynek lehet Ügyfélkapuja állampolgárságtól függetlenül.

A családtagom ügyeit is intézhetem az Ügyfélkapummal?

Csak a saját ügyeidet tudod így intézni. Mindenkinek külön ügyfélkaput kell nyitni.

Hol lehet intézni?

Mi kell Ügyfélkapu nyitásához?

Amire szükséged lesz hozzá:

  1. személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány
  2. egyedi felhasználói név
  3. e-mail cím

Előre készülj fel, és gondold ki, milyen email címet és felhasználónevet szeretnél használni!

Ha személyesen intézed, akkor kell:
  1. személyazonosításra alkalmas hatósági igazolvány:
    - vagy személyazonosító igazolvány,
    - vagy útlevél,
    - vagy 2001. január 1. után kiállított kártya formátumú vezetői engedély.

    EGT- állampolgárok esetében EGT-s személyazonosító igazolvány vagy útlevél,

    EGT-országon kívüli külföldiek esetén útlevél, vagy az ha nincs, akkor tartózkodási engedély kell a regisztrációhoz.

  2. egyedi felhasználói név
    A felhasználónevedet Te választod ki, de ha már létezik, másikat kell kitalálnod.
                A felhasználói név formátumára vonatkozó szabályok:
    • Nem lehet szóköz az elején és végén
    • Minimum 4 karakter hosszú legyen
    • Legalább 3 eltérő karaktert tartalmazzon
    • Megengedett karakterek: ÖÜÓŐÚÉÁŰÍQWERTZUIOPLKJHGFDSAYXCVBNM öüóőúéáűíqwertzuioplkjhgfdsayxcvbnm 0123456789
  3.  email cím

    Erre a címre kapod meg e-mailben az első belépéshez szükséges egyszeri aktiváló kódodat.
  • A regisztrációkor megadott email címre kizárólag az azonosítással kapcsolatos e-mailek érkeznek: pl. regisztrációt, valamint elfelejtett jelszókérést követően küldött kód.

Módosítani is tudod az e-mail címet:

Menj fel a https://ugyfelkapu.gov.hu oldalra.

Jelentkezz be az Ügyfélkapudba a jobb felső kék "Bejelentkezés" gombbal.

ugyfelkapu_kezdolap.png

Menj be az oldalon a Regisztrációs adatok menüpontba.

ugyfelkapu_regisztracios_adatok.png

ugyfelkapu_regisztracios_adatok_urlap.png

 

  • A tárhelyhez tartozó e-mail címre érkeznek a dokumentumküldéssel, -fogadással kapcsolatos értesítések, igazolások.

Ezt az e-mail címet is tudod módosítani ha bejelentkezel a https://tarhely.gov.hu oldalon.

Ekkor átirányít a Központi Azonosítási Ügynökhöz (KAÜ). Itt a felső kék színű "Ügyfélkapu" gombra kattintva bejelentkezhetsz.

kau.png

Ha beírod a felhasználónevedet és az e-mail címedet, akkor végre a Tárhelyedre mehetsz.

ugyfelkapu_felhasznalonev_es_jelszo_alapu_azonositas.png

Az értesítési tárhelyeden a bal oldali menüpontok közül a "Beállítások"-ra kattintva módosíthatod az e-mail címet a Tárhely adminisztráció felületen.

tarhely_szuf_portal_levelezes.png

Csak kattints a jobb felső részen található kék színű "szerkesztés"-re. Most már átírhatod az e-mail címed.

tarhely_adminisztracio.png

Mi történik Ügyfélkapu nyitáskor?

Az Ügyfélkapu nyitását regisztrációs eljárásnak hívják.

A regisztráció során:

  • Igazolni kell a személyazonosságod.
  • Alá kell írni, hogy hozzájárulsz az adataid kezeléséhez.
  • Ezután a Központi Hivatal a megadott adatokat ellenőrzi.

Kapsz egy e-mailt regisztráció után, amiben benne van az Ügyfélkapud aktiváló kódja.

Itt tudod aktiválni: https://ugyfelkapu.gov.hu/aktivalas
ugyfelkapu_aktivalas.png

Az Ügyfélkapu jelszó minimum 8 karakter legyen, legalább két számot, valamint kis és nagybetűt vegyesen tartalmazzon.
A jelszó két évig érvényes, két év után módosítani kell a jelszót.

Mindig küldenek emlékeztető e-mailt a jelszó lejártáról.

Tehát érdemes időnként megnézni az értesítési tárhelyedet. Főleg, ha e-mailt kapsz arról, hogy leveled érkezett a tárhelyre.

 

 

Hasznos volt a cikk, oszd meg másokkal is!

 

Munkaviszonyos kismamáknak járó ellátásokról itt találsz egy összefoglaló táblázatot. Töltsd le!

 

Készítettem egy összefoglaló táblázatot Katás Kismamáknak járó ellátásokról. Kattints ide és töltsd le!

Címkék: ügyintézés