Kisgyermekes bérlet - Kinek jár? Mi kell hozzá?

Nagyon jó, hogy már a kisgyermekesek is vehetnek olcsóbb Budapest bérletet. De azért némi utánajárás és igazolás beszerzés kell hozzá, hogy kiválthassuk a bérletigazolványt. Leírom neked, hogy mi kell hozzá:

2019-ben a budapesti kisgyermekes bérlet ára havi 3.450 Ft.

Kisgyermekes bérletigazolvány - Mi kell hozzá?

A kisgyermekes bérletet csak kisgyermekes bérletigazolvánnyal használhatod, személyivel nem.

Ezt a bérletpénztáraknál tudod megvenni 250 Ft-ért.

De ehhez több dolog szükséges még:

  • egy 1 évnél nem régebbi igazolványkép (én az otthoni nyomtatóval nyomtattam fotópapírra, így olcsóbb)
  • lakcímkártya, mert csak budapesti lakosoknak jár
  • személyi igazolvány
  • CSED, GYED, GYES, GYET juttatásokról a kifizetőhelytől kapott eredeti igazolás (6 hónapnál nem régebbi) vagy megállapító határozat bemutatása

A fentiekről bővebben a bkk honlapján itt olvashatsz.

Az utolsó pont a macerás kicsit:

Az igazolás beszerzése - Kitől kérjed?

Aki a munkahelyétől kapja az ellátásokat, vagyis kifizetőhely a munkahelye, annak a munkahelyétől kell kérni igazolást.

Aki nem a munkahelyétől kapja, annak a kormányhivatalok egészségbiztosítási szervei folyósítják. Ilyen esetben tőlük kell igazolást kérni. Ma már ezt is lehet otthonról intézni, és valljuk be, hogy kisgyermekesekként ez hatalmas előny.

strollers-1438757.jpg

Félévente meg kell hosszabbítani az igazolvány érvényességét, amihez új igazolást kell kérni.

Hogyan kérjünk igazolást a Kormányhivataltól?

Most leírom én hogyan jártam:

Az én igazolványom január 9-én lejárt, de mivel a bérletem január 13-ig érvényes, addig használhattam. Január 1-jén eszméltem rá, hogy nekem megint lejár az igazolványom. Gyorsan írtam a Kormányhivatalnak, hogy kérek igazolást.

Eddig emailben megírtam, hogy mit szeretnék, mik az adataim és postázták vagy emailben megküldték az igazolást. De a legutóbbi levelemre a következő választ kaptam. Gondoltam megosztom veled, hogy mi is most az eljárási rend:

 

Tisztelt Ügyfelünk!

Elektronikus úton érkezett megkeresésében foglaltakra hivatkozva tájékoztatásul közöljük, hogy igazolás iránti kérelmét ebben a formában nem áll módunkban elfogadni, mivel az nem hiteles.

Főosztályunk 2018. augusztus 03. napjától a folyósított ellátásokról kizárólag saját kezű aláírással ellátott kérelem benyújtása esetén ad ki igazolást.

A beadványban az alábbi adatokat szükséges feltüntetni:

kérelmező (ügyfél) neve,
személyi adatai (születési hely és idő, anyja neve, lakcím, tartózkodási hely)
az igazolni kívánt pénzbeli ellátás jogcíme (táppénz, gyermekápolási táppénz, csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, baleseti táppénz),
gyermekek jogán járó ellátásnál több gyermek esetén melyik gyermekre, illetve
mely időszakra, évre vonatkozó ellátás igazolása szükséges,
amennyiben a folyósított ellátás összegének feltüntetése is szükséges, úgy az időszak, vagy hónap (pl.:3 havi/december havi)/év pontos megjelölése
milyen célból kéri (kisgyerekes bérlet, hitelügyintézés, stb.),
postázási cím,
keltezés, saját kezű aláírás.
 
 Igazolás iránti kérelmét megküldheti a 06-1-288-5386-os fax-számra, az 1387 Budapest, Pf.: 27. címre, vagy szkennelt formában, e-mailben. 

 Budapest Főváros Kormányhivatala
XIII. Kerületi Hivatala
Egészségbiztosítási Hatósági Főosztály
Pénzbeli Ellátási Osztály 2.
Cím: 1139 Budapest, Teve utca 1/a-c
Tel.: 06-1-288-5100
E-mail: penzbeli@ebf.bfkh.gov.hu
Honlap: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/budapest

Rendben. Gyorsan szerkesztettem egy Word dokumentumot a kért adatokkal, kinyomtattam, aláírtam és beszkenneltem. Majd csatoltan elküldtem a megadott email címre: penzbeli@ebf.bfkh.gov.hu

5 nap múlva jött is a válasz emailben:

Tisztelt Ügyfelünk!

Elektronikus úton érkezett megkeresésében foglaltakra hivatkozva tájékoztatásul közöljük, hogy az igazolás kiállításáról és postázásáról jelen levelünkkel egy időben intézkedünk az Ön által megadott címre.

Hurrá! Ezt elég gyorsan sikerült elintézni. 10 nap alatt meg is érkezett az igazolásom.

A postán érkezett igazolással ballaghatok egy bérletpénztárhoz, ahol meghosszabbítják a bérletigazolványom érvényességét. Majd 6 hónap múlva kezdhetem elölről az igazolás beszerzését.

Azért, hogy megkönnyítsem neked is az ügyintézést, innen letöltheted a Word dokumentumot, amit szerkesztettem az igazolás kéréséhez.

Ha tetszett, oszd meg az ismerőseiddel!

 

Munkaviszonyos kismamáknak járó ellátásokról itt találsz egy összefoglaló táblázatot. Töltsd le!

 

Készítettem egy összefoglaló táblázatot Katás Kismamáknak járó ellátásokról. Kattints ide és töltsd le!

Címkék: ügyintézés